: Spis Wiadomości :: Utwórz Nowy Wątek :: statystyka forum :

postówmodyfikacja
Co z polączeniem kolejowym Bartoszyc z Olsztynem
172023-02-09 12:52

przejdź do strony: 1 2

autor: Oj oj, dodał 2023-01-30 13:31komentuj

> O 12:21, dnia 2023-01-30 tez tu mieszkam napisał(-a):
> > O 12:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > O 21:54, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > O 21:06, dnia 2023-01-29 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > > O 16:35, dnia 2023-01-29 Mieszkam tu napisał(-a):
> > > > > > O 14:35, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > > Moim zdaniem utworzenie linii kolejowej do Olsztyna to wydanie pieniędzy w błoto. Jesteśmy w takim położeniu, że byłaby to jedyna relacją. A całą infrastrukturę trzeba by budować od nowa. Warto się zastanowić nad rozwojem przewozów autobusowych, aby ograniczyć monopol dla dwóch firm. Mamy rampe do transportu wojska, pociągi towarowe również docierają wiec uważam że to wystarczy. A z drugiej strony ciężko powiedzieć czy koszt przejazdu pociągiem będzie niższy od kosztu autobusu. Tym bardziej że autobus jest praktycznie co godzinę a pociąg przyjechałby ile razy?
> > > > >
> > > > > Dokładnie, niektórzy żyją jeszcze w czasach socjalizmu i uważa że wszystko im się należy, najlepiej za darmo.
> > > > > Tak się nie da. Rozdawnictwo PiS w ostatnich i latach właśnie wychodzi, kilka następnych pokoleń będzie TK spłacać.
> > > > dokładnie. To wypisz wymaluj postępowanie Petrykowskiego. Nic dla rozwoju miasta, ale zadłużenie na trzy kolejne kadencje do spłacania.
> > >
> > > Zależy co można rozumieć pod pojęciem rozwój. A co do zadłużania? Znajdź mi proszę gminę która coś robi i się nie zadłuża.
> > jest bardzo ciężko a wręcz to niemożliwe, by znaleźć drugą taka gminę w której przez nieudolne zarządzanie projektami doprowadzić do wadliwego ich wykonania na które by je dokończyć należało wziąć drugie tyle w kredycie. Już nie piszę o dodatkowych wydatkach na obsługę prawną i przegrane sprawy sądowe.
>
> Ty, mieszkam tu, czy ty na pewno mieszkasz tu? w Bartoszycach? czy może w jakimś zamkkniętym zakładzie dla obłąkanych umysłowo?
Tak się odpowiada, jak jest brak argumentów, bardzo prostackie, żenada.

autor: aj aj aj, dodał 2023-01-30 13:37komentuj

> O 13:31, dnia 2023-01-30 Oj oj napisał(-a):
> > O 12:21, dnia 2023-01-30 tez tu mieszkam napisał(-a):
> > > O 12:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > O 21:54, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > O 21:06, dnia 2023-01-29 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > > > O 16:35, dnia 2023-01-29 Mieszkam tu napisał(-a):
> > > > > > > O 14:35, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > > > Moim zdaniem utworzenie linii kolejowej do Olsztyna to wydanie pieniędzy w błoto. Jesteśmy w takim położeniu, że byłaby to jedyna relacją. A całą infrastrukturę trzeba by budować od nowa. Warto się zastanowić nad rozwojem przewozów autobusowych, aby ograniczyć monopol dla dwóch firm. Mamy rampe do transportu wojska, pociągi towarowe również docierają wiec uważam że to wystarczy. A z drugiej strony ciężko powiedzieć czy koszt przejazdu pociągiem będzie niższy od kosztu autobusu. Tym bardziej że autobus jest praktycznie co godzinę a pociąg przyjechałby ile razy?
> > > > > >
> > > > > > Dokładnie, niektórzy żyją jeszcze w czasach socjalizmu i uważa że wszystko im się należy, najlepiej za darmo.
> > > > > > Tak się nie da. Rozdawnictwo PiS w ostatnich i latach właśnie wychodzi, kilka następnych pokoleń będzie TK spłacać.
> > > > > dokładnie. To wypisz wymaluj postępowanie Petrykowskiego. Nic dla rozwoju miasta, ale zadłużenie na trzy kolejne kadencje do spłacania.
> > > >
> > > > Zależy co można rozumieć pod pojęciem rozwój. A co do zadłużania? Znajdź mi proszę gminę która coś robi i się nie zadłuża.
> > > jest bardzo ciężko a wręcz to niemożliwe, by znaleźć drugą taka gminę w której przez nieudolne zarządzanie projektami doprowadzić do wadliwego ich wykonania na które by je dokończyć należało wziąć drugie tyle w kredycie. Już nie piszę o dodatkowych wydatkach na obsługę prawną i przegrane sprawy sądowe.
> >
> > Ty, mieszkam tu, czy ty na pewno mieszkasz tu? w Bartoszycach? czy może w jakimś zamkkniętym zakładzie dla obłąkanych umysłowo?
> Tak się odpowiada, jak jest brak argumentów, bardzo prostackie, żenada.

Wskaż mi proszę argumenty u siebie? z du.y, żadnych konkretów.

autor: mieszkam tu., dodał 2023-01-30 21:07komentuj

> O 12:21, dnia 2023-01-30 tez tu mieszkam napisał(-a):
> > O 12:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > O 21:54, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > O 21:06, dnia 2023-01-29 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > > O 16:35, dnia 2023-01-29 Mieszkam tu napisał(-a):
> > > > > > O 14:35, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > > Moim zdaniem utworzenie linii kolejowej do Olsztyna to wydanie pieniędzy w błoto. Jesteśmy w takim położeniu, że byłaby to jedyna relacją. A całą infrastrukturę trzeba by budować od nowa. Warto się zastanowić nad rozwojem przewozów autobusowych, aby ograniczyć monopol dla dwóch firm. Mamy rampe do transportu wojska, pociągi towarowe również docierają wiec uważam że to wystarczy. A z drugiej strony ciężko powiedzieć czy koszt przejazdu pociągiem będzie niższy od kosztu autobusu. Tym bardziej że autobus jest praktycznie co godzinę a pociąg przyjechałby ile razy?
> > > > >
> > > > > Dokładnie, niektórzy żyją jeszcze w czasach socjalizmu i uważa że wszystko im się należy, najlepiej za darmo.
> > > > > Tak się nie da. Rozdawnictwo PiS w ostatnich i latach właśnie wychodzi, kilka następnych pokoleń będzie TK spłacać.
> > > > dokładnie. To wypisz wymaluj postępowanie Petrykowskiego. Nic dla rozwoju miasta, ale zadłużenie na trzy kolejne kadencje do spłacania.
> > >
> > > Zależy co można rozumieć pod pojęciem rozwój. A co do zadłużania? Znajdź mi proszę gminę która coś robi i się nie zadłuża.
> > jest bardzo ciężko a wręcz to niemożliwe, by znaleźć drugą taka gminę w której przez nieudolne zarządzanie projektami doprowadzić do wadliwego ich wykonania na które by je dokończyć należało wziąć drugie tyle w kredycie. Już nie piszę o dodatkowych wydatkach na obsługę prawną i przegrane sprawy sądowe.
>
> Ty, mieszkam tu, czy ty na pewno mieszkasz tu? w Bartoszycach? czy może w jakimś zamkkniętym zakładzie dla obłąkanych umysłowo?
naprawdę swoim rozumkiem nie ogarniasz? Taki prosty temat i wręcz wyłożone jak na ławie.

autor: mieszkaniec, dodał 2023-01-31 07:08komentuj

> O 21:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > O 12:21, dnia 2023-01-30 tez tu mieszkam napisał(-a):
> > > O 12:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > O 21:54, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > O 21:06, dnia 2023-01-29 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > > > O 16:35, dnia 2023-01-29 Mieszkam tu napisał(-a):
> > > > > > > O 14:35, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > > > Moim zdaniem utworzenie linii kolejowej do Olsztyna to wydanie pieniędzy w błoto. Jesteśmy w takim położeniu, że byłaby to jedyna relacją. A całą infrastrukturę trzeba by budować od nowa. Warto się zastanowić nad rozwojem przewozów autobusowych, aby ograniczyć monopol dla dwóch firm. Mamy rampe do transportu wojska, pociągi towarowe również docierają wiec uważam że to wystarczy. A z drugiej strony ciężko powiedzieć czy koszt przejazdu pociągiem będzie niższy od kosztu autobusu. Tym bardziej że autobus jest praktycznie co godzinę a pociąg przyjechałby ile razy?
> > > > > >
> > > > > > Dokładnie, niektórzy żyją jeszcze w czasach socjalizmu i uważa że wszystko im się należy, najlepiej za darmo.
> > > > > > Tak się nie da. Rozdawnictwo PiS w ostatnich i latach właśnie wychodzi, kilka następnych pokoleń będzie TK spłacać.
> > > > > dokładnie. To wypisz wymaluj postępowanie Petrykowskiego. Nic dla rozwoju miasta, ale zadłużenie na trzy kolejne kadencje do spłacania.
> > > >
> > > > Zależy co można rozumieć pod pojęciem rozwój. A co do zadłużania? Znajdź mi proszę gminę która coś robi i się nie zadłuża.
> > > jest bardzo ciężko a wręcz to niemożliwe, by znaleźć drugą taka gminę w której przez nieudolne zarządzanie projektami doprowadzić do wadliwego ich wykonania na które by je dokończyć należało wziąć drugie tyle w kredycie. Już nie piszę o dodatkowych wydatkach na obsługę prawną i przegrane sprawy sądowe.
> >
> > Ty, mieszkam tu, czy ty na pewno mieszkasz tu? w Bartoszycach? czy może w jakimś zamkkniętym zakładzie dla obłąkanych umysłowo?
> naprawdę swoim rozumkiem nie ogarniasz? Taki prosty temat i wręcz wyłożone jak na ławie.
Mistrzu. Mój guru.

autor: Oj oj, dodał 2023-01-31 11:14komentuj

> O 07:08, dnia 2023-01-31 mieszkaniec napisał(-a):
> > O 21:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > O 12:21, dnia 2023-01-30 tez tu mieszkam napisał(-a):
> > > > O 12:07, dnia 2023-01-30 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > > O 21:54, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > > O 21:06, dnia 2023-01-29 mieszkam tu. napisał(-a):
> > > > > > > O 16:35, dnia 2023-01-29 Mieszkam tu napisał(-a):
> > > > > > > > O 14:35, dnia 2023-01-29 Mieszkaniec napisał(-a):
> > > > > > > > Moim zdaniem utworzenie linii kolejowej do Olsztyna to wydanie pieniędzy w błoto. Jesteśmy w takim położeniu, że byłaby to jedyna relacją. A całą infrastrukturę trzeba by budować od nowa. Warto się zastanowić nad rozwojem przewozów autobusowych, aby ograniczyć monopol dla dwóch firm. Mamy rampe do transportu wojska, pociągi towarowe również docierają wiec uważam że to wystarczy. A z drugiej strony ciężko powiedzieć czy koszt przejazdu pociągiem będzie niższy od kosztu autobusu. Tym bardziej że autobus jest praktycznie co godzinę a pociąg przyjechałby ile razy?
> > > > > > >
> > > > > > > Dokładnie, niektórzy żyją jeszcze w czasach socjalizmu i uważa że wszystko im się należy, najlepiej za darmo.
> > > > > > > Tak się nie da. Rozdawnictwo PiS w ostatnich i latach właśnie wychodzi, kilka następnych pokoleń będzie TK spłacać.
> > > > > > dokładnie. To wypisz wymaluj postępowanie Petrykowskiego. Nic dla rozwoju miasta, ale zadłużenie na trzy kolejne kadencje do spłacania.
> > > > >
> > > > > Zależy co można rozumieć pod pojęciem rozwój. A co do zadłużania? Znajdź mi proszę gminę która coś robi i się nie zadłuża.
> > > > jest bardzo ciężko a wręcz to niemożliwe, by znaleźć drugą taka gminę w której przez nieudolne zarządzanie projektami doprowadzić do wadliwego ich wykonania na które by je dokończyć należało wziąć drugie tyle w kredycie. Już nie piszę o dodatkowych wydatkach na obsługę prawną i przegrane sprawy sądowe.
> > >
> > > Ty, mieszkam tu, czy ty na pewno mieszkasz tu? w Bartoszycach? czy może w jakimś zamkkniętym zakładzie dla obłąkanych umysłowo?
> > naprawdę swoim rozumkiem nie ogarniasz? Taki prosty temat i wręcz wyłożone jak na ławie.
> Mistrzu. Mój guru.
Tak myślisz jak piszesz !

autor: kaowiec, dodał 2023-02-03 19:12komentuj

Przywrócenie trasy kolejowej Bartoszyce - Olsztyn będzie hitem kampanii wyborczej

autor: Goj, dodał 2023-02-03 20:21komentuj

> O 10:16, dnia 2023-01-29 Stary kolejarz napisał(-a):
> Lata temu głośno obiecano nam ,że będzie budowana linia kolejowa Bartoszyce - Lidzbarka Warmiński - Dobre Miasto - Olsztyn.To chyba było przed wyborami do Sejmu.Po wyborach sprawa ucichła.Czy coś wiadomo a ten temat?

Na, ch..a ci Ta kolej poliniaku 😂

autor: Wnikliwy..., dodał 2023-02-09 12:52komentuj

Pomysł dobry i każdy kto jest obiektywny w ocenach nie zacznie od krytyki ale od merytorycznej dyskusji.
Wszak to pomysły i dyskusje były początkiem wielu sukcesów inwestycyjnych na Świecie w wielu dziedzinach.
Problemem zaś nie byli ludzie czynu ale pispolici malkontenci, którzy nie tylko nie pomagali ale jeszcze przeszkadzali.

Taki projekt jest warty rozwoju o ile Bartoszyce zaczną się rozwijać a nie zwijać. Obecnie niestety to drugie.

Nie ma turystyki, nie ma biznesu, firmy albo ledwo przędą lub bogacą się na biedzie mieszkańców a pomysłów brak.
O inwestorów nikt nie zabiega skutecznie, ludzie biedę klepią, firmy albo płacą zbyt wysokie podatki albo i najczęściej kombinują aby ich nie płacić.
Z pustego i Salomon nie maleje a żeby coś zrobić nawet dzięki UE, to trzeba pożyczać.

Sami robimy zamknięte koło, z którego ciężko wyjść co wielu wykorzystuje na różne sposoby, czy to przedsiębiorcy mając tanią siłę roboczą czy władza obiecując gruszki na wierzbie co wybory.

Większość mieszkańców mało zaradna, to żyją jak żyją w NADZIEI, że BĘDZIE LEPIEJ.
I BĘDZIE LEPIEJ... aż tak, że LEPIEJ NIE MÓWIĆ.

Co do biznesów a w tym wypadku transportu.
Monopoliści tak mają, jak jest monopol to lody kręcą bo zawsze dobry czas nagle może się skończyć. Przykład paliw czy prądu.
Stare autobusy ledwo żywe ale skoro licencję na przewóz nie pewne, to kto będzie inwestował w tabor ?
Bywają i pazerni przewoźnicy, ale jak klienci nie reagują gdzie trzeba, pracownicy takich firm również, to i narzekać też nie wypada.

Pamiętajmy, że połączenia kolejowe Bartoszyce-Olsztyn zlikwidowano, bo były nie rentowe a koszty duże zaś czas przejazdu i komfort podróży fatalny, szczególnie przez Czerwonkę.
Przesądził o tym okres wzrostu nabywania samochodów osobowych i powstawanie oraz rozwój prywatnych lini pasażerskich. Poległym przecież i PKS-y.

Dziś te koszty można obniżyć tzw. małą infrastrukturą tj. tramwaje dalekobieżne lub inaczej szynobusy lub inny wynalazek.

Zapewne na zlecenie jakiegoś potentata lub spółki w Polsce firmy zajmujące się transportem szynowym są w stanie opracować projekty tanie i funkcjonalne aby rozwijać tani i bezpieczny transport pasażerski, czynić go bezpieczniejszym i tańszym.
Nie wykluczone że od dawna mają takie projekty lub pomysły, tylko nikogo to nie obchodzi. Na ten przykład cichobieźna mała kolej magnetyczna jako szybki, cichy i bezpieczny transport międzymiastowy.

Taka inwestycja wiąże się z wydatkami jak projekt pojazdów, przystanków, lini i infrastruktury takiej kolejki, wykup gruntów ( a ludzie bywają pazerni), licencje, opracowania projektów, ludzie którzy to zrobią i bedą servisować oraz obsługiwać... oraz wiele wiele innych kosztów jak zezwolenia i co tam nie tylko.

W takiej sytuacji oszacowanie kosztów, zysków oraz strat wymaga rozpisanie na D,iesięciolecia a co za tym idzie inwestor, spółka lub miasto ( najlepuej) musi mieć dobry biznes plan i gwarancję zysków.
W mojej ocenie będą zyski jak nie będzie przekrętów różnego rodzaju od powstania projektu po wykonanie inwestycji a skończywszy na eksploatacji.
W czym solidność wykonania oraz długa gwarancja na wykonany projektu oraz właściwe zarządzanie wykonanym projektem powinny być priorytetem takiej długofalowej inwestycji z gwarancją tanich biletów świadczenia usługi przewozu pasażerów.

Taka alternatywa mam nadzieję ekologicznego rozwiązania transportu, może nawet poprzez własne zasilanie w energię np. dzięki wiatrakom ( choć stawiam bardziej na małe generatory umieszczane wzdłuż brzegu rzeki Łyny napędzane nurtem rzeki jak kiedyś koła młyńskie na strumieniach), na pewno jest inwestycją trafioną choć nie wątpliwie drogą.
Uczelnie akademickie od dawna majà takie projekty tylko nikt tym nie jest zainteresowany ... A może rząd i monopoliści blokują.

Przy takich inwestycjach na pewno można liczyć na dotacje z UE oraz mając własny prąd też zarabiać przy okazji ( tańszy prąd łamiąc monopol na energię) co zmniejszy koszy eksploatacji projektu oraz przyśpieszy spłatę kredytów na taką inwestycję.

Dziwię się wogóle że Bartoszyce i Lidzbark,
nie zarabiają na prądzie z rzeki. Takie nie uzasadnione marnotractwo naturalnego dobra jakie mają i tanie w realizacji bo nie trzeba tam na rzece.

Innym alternatywnym wyjściem i tańszym jest własna flotą autobusów.
Skoro miasta w Polsce mają autobusy miejskie, to mogą mieć i między miastowe.
Skoro firmy prywatne zarabiają na transporcie ( u nas wiadomo kto), to i miasto też może o ile nie będzie kolesiarstwa w zarządzaniu, sadzania rodzinki władzy za sterami takich inwestycji oraz będzie właściwe zarzadzanie taką inwestycją którą mieszkańcy będą kontrolować.

Samochodem drogo do Olsztyna ale wygodnie, zaś autobusem w dobrym komforcie i bezpiecznie jeszcze lepiej i o wiele taniej.

Wieżcie mi, można na tym zarobić ale nie dziadując i bez prywaty.

Wiele miast może inwestować tak, aby zarabiać... Ale ważniejsze są deptaki z betonu, przycięta trawa w beznadziejnym parku lub pomniki stawiane nie wiadomo po co, zamiast robić pieniądze tam, gdzie będą realne zyski a przy okazji ożywiony zostanie region a mieszkańcom będzie żyło się lżej.

MOŻNA ...???

przejdź do strony: 1 2


"Telewizja Kablowa Bart-Sat" informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w dyskusji na forum Telewizji "Bart-Sat", zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, wypowiedzi o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.