| 2010-07-01 09:39: Konsultacje społeczne w sprawie obwodnicy Obwodnica Bartoszyc to temat cały czas aktualny, choć jej budowa rozpocznie się dopiero za kilka lat, to sam temat wzbudza wiele emocji. W związku z tym powstają stowarzyszenia i odbywają się konsultacje społeczne, podczas których omawiane są etapy projektowanych i rozważanych wariantów. Tym razem organizatorem konsultacji społecznych w sprawie budowy obwodnicy Bartoszyc była Pracownia Projektowo-Konsultingowa „Dromos” oraz GDDKiA z Olsztyna. >> czytaj dalej <<Konsultacje rozpoczęły się od przedstawienia porównawczego dwóch wytypowanych wariantów, zarówno pod względem finansowym jak i ochrony środowiska, przy czym różnice w tym drugim aspekcie pomiędzy wariantami są niewielkie, zdecydowany podział istnieje przy ekonomicznym podejściu, tu ewidentnie tańszy jest wariant I, a więc od Osieki w lewo, poprzez Łojdy do złączenia ponownie z drogą krajową nr 51. Dalsza część konsultacji przybrała już inny charakter, każdy indywidualnie mógł zadać pytanie organizatorom i od razu uzyskać odpowiedź, jednak zrobiło się przy tym dość duże zamieszanie i nerwowa atmosfera. Dlatego też wielu uczestników konsultacji wyrażało swoje niezadowolenie z takiej formy dyskusji. Tym bardziej, że zdania w dalszym ciągu są podzielone co do trafności wyboru jednego z dwóch wariantów. Ponadto wiele emocji towarzyszyło zdaniu, że te warianty to budowa drogi na jedyne 20 lat. Póki co Pracownia Projektowa nie raz już prowadziła taki rodzaj konsultacji, i nie zarzeka się, że więcej takich możliwości spotkań nie będzie. Ponadto co raz więcej wskazuje, że wariant I jest najbardziej optymalny, nie wraca się już do wariantu III i IV, a więc m. in do tego związanego z przejściem przez centrum miasta, bowiem zostały one wyeliminowane już na początku ze względów technicznych. Pracownia w związku z tym wywiązała się z planów projektowych, i wszelkich analiz i jak poinformowali przedstawiciele, reszta należy już do strony urzędniczej. Dodajmy jeszcze, że w kuluarach co raz częściej mówi się o nowej szansie na budowę drugiego mostu, na przedłużeniu ul. Poniatowskiego. Nie udało się przy tworzonej obwodnicy, to może uda się na zasadzie porozumienia z GDDKiA, ZDW przy zmianie przebiegu dróg wojewódzkich. >> zwiń <<
| |
| 2010-07-01 23:54, dodał: Bajda >>Dodajmy jeszcze, że w kuluarach co raz częściej mówi się o nowej szansie na budowę drugiego mostu, na przedłużeniu ul. Poniatowskiego. Nie udało się przy tworzonej obwodnicy, to może uda się na zasadzie porozumienia z GDDKiA przy zmianie przebiegu dróg wojewódzkich.<<
Co ma Gdaka do dróg wojewódzkich? Niech autor zrewiduje swoją wiedzę nt. dróg i poprawi, że zarządcą tych szlaków jest ZDW Olsztyn i jedynie przedłużenie DW 592 w początkowym odcinku pozwoli na finansowe włączenie się w ten projekt władz wojewódzkich.
P.s. Wydaje się, że w ocenie opłacalności wariantów obwodnicy wzięto pod uwagę tylko ruch południe-północ i odwrotnie, a zignorowano bardziej perspektywiczny ciąg dróg wojewódzkich (wschód=zacód=wschód) pólnocnej części naszego regionu, jako alternatywę dla DK 16. | |
"Telewizja Kablowa Bart-Sat" informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w komentarzach, zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, wypowiedzi o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną. |
|