2008-04-15 15:56: Bartoszycki Szpital ma Tomograf Komputerowy
Technika tomografii komputerowej daje możliwość zastosowania jej w tzw. badaniach interwencyjnych, stąd też ta metoda obrazowania narządów i tkanek będzie teraz możliwa w bartoszyckim szpitalu, gdzie w poniedziałek 14 kwietnia dokonano uroczystego otwarcia pracowni tomografii komputerowej.
Na otwarciu, zorganizowanym przy współpracy Niepublicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej NU-MED oraz Szpitala zaproszonym gościom przedstawiono prezentację Szpitala, referaty związane z tematyką badań z wykorzystaniem tomografii komputerowej oraz dokonano poświęcenia pomieszczeń pracowni. Uruchomienie Pracowni Tomografii Komputerowej przynosi bezpośrednie korzyści zarówno dla pacjentów, jak i organizacji pracy w Szpitalu.  >> czytaj dalej <<
dodał: Jerzy,
2008-04-17 16:14, dodał: Izabela
To chyba jedyna rzecz,która się w tym Szpitalu udała,tylko ciekawe na jak długo będzie dostępna dla wszystkich pacjentów.Bo tak jak długo czekał tomograf na uruchomienie,tak krótko możemy się nim cieszyć.Oby nie było tak jak z zarejestrowaniem się do poradni specjalistycznych,przeciętny mieszkaniec naszego miasta ma olbrzymie kłopoty.
2008-04-19 20:00, dodał: Dpciekliwy
drobne sprosotwanie... w szpitalu JEST tomograf, a nie szpital MA tomograf. Aparat jest własnością NuMed i szpital płaci za badania. A poradna secjalistyczna nie jest własnością szpitalna, tylko osobnej spółki niepublicznej (kierowanej przez Kacperską) Ale sukces rzeczywiście jest- nie trzeba wozic pacjentow.
2008-04-19 23:02, dodał: Izabela
Bardziej złośliwy niż dociekliwy.Ameryki to Ty człowieku nie odkryłeś.To,że poradnie specjalistyczne są poza strukturą organizacyjną Szpitala jest wiadome każdemu.To poprzez analogię chciałam pokazać sytuację związaną z zarejestrowaniem się do poradni specjalistycznych i oby nie przełożyło się to na rejestrację związaną z badaniem tomograficznym.A za badanie to płaci Narodowy Fundusz Zdrowia - także wszystkiego nie wiesz.
2008-04-20 00:20, dodał: dociekliwy
cos jednak wiem. Szpital placi faktury za badania, ale Fundusz płaci za hospitalizacje, a nie badania. Od szpitala zalezy, jakie badania wykona. TO akurat wiem (ktos z rodziny pracuje w szpitalu). A o SZLO ... sama powiązalas te dwie sprawy.
2008-04-20 10:49, dodał: Izabela
Z przykrością muszę stwierdzić że jednak jesteś nie kumaty.To że ktoś z rodziny pracuje w Szpitalu o niczym nie świadczy.Procedura badania tomograficznego wygląda tak: Szpital w ramach umowy z NFZ prowadzi badania swoich pacjentów,natomiast lekarze z poradni mogą w ramach podpisanych umów z NFZ kierować na powyższe badania.W jednym i drugim przypadku zródło finansowania jest jedno tzn.NFZ.Jeśli chodzi o SZLO to już dawno nazwa nie aktualna.Na tym chyba skończymy,bo to nie miejsce na polemikę tylko na komentarz odnośnie tomografu.
2008-04-21 11:57, dodał: Obrońca dociekliwego
niekumaty- po co obrażać? dociekliwy wie co mówi. Szpital otrzymywał i opłacał faktury za badania TK w Olsztynie. opłaca też faktury za badania w laboratorium. Jak masz dojścia- sprawdź. Poradnie specjalistyczne: lekarz ma przeznaczoną okreslona pulę na badania i tym gospodaruje. Gdyby było tak różowo, to dlaczego lekarze POZ np. nie zawsze kieruja na badania? Znasz zjawisko położenia pacjenta do szpitala, bo badania tam wykonane nie obciązają lekarza z poradni? Ale masz rację, kończy temat.
2008-04-21 12:24, dodał: Izabela
Jeśli dociekliwy czuje się obrażony to bardzo przepraszam.A teraz do obrońcy,ale już będę grzeczna i nie napiszę brzydko,ale napiszę tak:przecież my cały czas rozmawiamy wirtualnie na temat tomografu który został uruchomiony w Szpitalu w Bartoszycach.Zródło finansowania tych badań w ramach podpisanych umów tj.szpitala i poradni specjalistycznych będzie z NFZ.Kto komu będzie wystawiał dokumenty za ilość przeprowadzonych badań to już wewnętrzna organizacja tych jednostek.Ja myślę,że my za bardzo żeśmy się w tej dyskusji zagmatwali i każdy z nas ma po trochu racji.Pozdrawiam.
2008-04-21 12:42, dodał: Obrońca dociekliwego
Masz rację. jednak nie da się uciec od tego, mówiąc o dostepności. TK może robić 30 badań dziennie, na razie jest ok. 15-20. Kolejki moga więc być za jakiś czas (przeciez oficjalne otwarcie miało zachecic lekarzy z ościennych szpitali do skierowania). a lekarz z poradni zastanowi się, zanim wsytawi skierowanie. Nie wiadomo więc, czy poprawi się dostepność. I jestesmy przy temacie 1 postu. Jest przecież wariant, że mając aparat na miejscu Szpital będzie wykonywał więcej badań, niż dotąd. na pewno bliżej i łatwiej, niż w Olsztynie. A dla pacjenta - taniej, jesli miał jechac na własny koszt.
2008-04-21 19:00, dodał: Izabela
Ok!cieszy mnie to,że doszliśmy do konsensusu w tym temacie.Krążyliśmy w wypowiedziach,ale efekt końcowy sprowadza się do przypuszczenia ,że nie musi być tak różowo z tym dostępem do tych badań jak byśmy tego chcieli.Pożyjemy,zobaczymy czy optymizm Pani Dyrektor się sprawdzi.Pozdrawiam.
2008-04-22 20:58, dodał: mahoń_karaibów
Czy to ważne, kogo czyje i jak??? Jest sprzęt i chwała organizatorom za to. Wasze kłótnie są bez sensu. Najważniejsze że JEST tomograf !!! Pozdrawiam życzliwych.
2008-04-22 23:18, dodał: Izabela
No popatrz znalazłeś mnie i tutaj!A właśnie ważne jest wszystko z czym się stykamy w życiu codziennym, bez względu na dziedzinę,a tym bardziej jeśli sprawa dotyczy służby zdrowia.Jeśli nie miałeś możliwości zetknięcia się ze służbą zdrowia/czego Ci oczywiście nie życzę/to trudno jest ocenić dostęp do wszelkiego rodzaju badań.Właśnie od dostępności zaczęła się nasza dyskusja.A komuż to taka chwała,jeśli tomograf stał bezużytecznie w magazynie Szpitala już od kilku lat,a mieszkańcy naszego miasta i okolic zmuszeni byli pokonywać trasę do Olsztyna i tam także czekać w kolejce nawet po trzy i więcej miesięcy, albo uzyskać badanie od zaraz za kwotę np.480,-zł tomograf głowy.Takie podejście do tematu "czy to ważne,kogo,czyje i jak?" daje świadectwo tolerancji wobec innych,aby to co robią było nieważne jak to robią i dla kogo to robią.
2008-04-23 07:54, dodał: mahoń_karaibów
Szokujesz mnie kobieto. Możesz te swoje żale roztrząsać w nieskończoność zamiast cieszyć się, że nareszcie coś działa. Skoro tomograf stał w magazynie, to widocznie jakieś trudności były w jego uruchomieniu i nie wnikam jakiej natury. Jeśli dyrektorka wytłumaczy się z tego, to po co ciągnąć temat. Ja z natury jeżdżę do specjalistów w Olsztynie bo wcześniej czy później i tak tam dostaję skierowanie. Pociesz się czasami z czegoś, chyba że nie umiesz cieszyć się nawet z prostych rzeczy.
2008-04-23 20:45, dodał: Izabela
Dobrze,że Ty jesteś taki rozrechotany i potrafisz cieszyć się z byle czego.No popatrz i do specjalistów jezdzisz do Olsztyna,bo co?..))nasi Ci nie odpowiadają,a przecież jesteś taki tolerancyjny.Bądz zadowolony,że możesz sobie na takie podróże pozwolić,a to przecież kosztuje.Ja potrafię się cieszyć nawet z małych rzeczy,tylko Ty nie zauważasz w tej dyskusji innego problemu,który był poruszany,ale to już Twoje zmartwienie.Jesteś bardzo powierzchowną osobą i chyba dlatego jest Ci fajnie na tym ziemskim padole.
2008-04-24 00:14, dodał: Andrzej
Żeby wszystkich pogodzić wyjaśniam badania TK,gastroskopie,badania Dopplerowskie naczyń od tego roku należą do tzw. procedur kosztochłonnych i w całości są finansowane przez NFZ tym samym nie obciążają lekarza kierującego zarówno rodzinnego jak i z Poradni Specjalistycznych. Problem polega jednak na tym, że NFZ kontrktuje niewielką liczbę tych badań w związku z czym na pewno nie staną się one masowe. Zadaniem lekarza jest więc kierowanie tych osób które tych badań faktycznie potrzebują, bo jeżli pójdą na masówkę to w krótkim czasie utworzy się potężna kolejka i znowóż będziemy narzekać na dotępność badań.
2008-04-24 00:14, dodał: Andrzej
Żeby wszystkich pogodzić wyjaśniam badania TK,gastroskopie,badania Dopplerowskie naczyń od tego roku należą do tzw. procedur kosztochłonnych i w całości są finansowane przez NFZ tym samym nie obciążają lekarza kierującego zarówno rodzinnego jak i z Poradni Specjalistycznych. Problem polega jednak na tym, że NFZ kontrktuje niewielką liczbę tych badań w związku z czym na pewno nie staną się one masowe. Zadaniem lekarza jest więc kierowanie tych osób które tych badań faktycznie potrzebują, bo jeżli pójdą na masówkę to w krótkim czasie utworzy się potężna kolejka i znowóż będziemy narzekać na dotępność badań.
2008-04-24 08:49, dodał: Dariusz Dopierała
"A komuż to taka chwała,jeśli tomograf stał bezużytecznie w magazynie Szpitala już od kilku lat" A skąd masz taka informację? TK nie jest własnością Szpitala ale spółki Nu-Med, więc nie mógł stać w magazynie.
2008-04-24 11:46, dodał: mahoń_karaibów
Izabela: cyt.:"Dobrze,że Ty jesteś taki rozrechotany i potrafisz cieszyć się z byle czego.No popatrz i do specjalistów jezdzisz do Olsztyna,bo co?..))nasi Ci nie odpowiadają,a przecież jesteś taki tolerancyjny." <-koniec cytatu-> Skoro twierdzisz, że tolerancja ma coś wspólnego z wyborem lekarza, to śmiem twierdzić, że światło twojego intelektu nie świeci zbyt jasno... Jeżdżę tam bo muszę i to tyle co powinnaś wiedzieć. Cieszę się, że jestem na tym padole i raczej nie będę sączyć jadu tak jak ty. Ciesz się kiedy możesz, bo mogą przyjść gorsze czasy. A jak zbierasz już plotki, to do stowarzyszenia "DEWOTKI W OKNACH" proszę zapisz się... Pa.
2008-04-24 20:24, dodał: Izabela
Nie mogę pozwolić na brak riposty z mojej strony,a to nie dlatego,że ostatnie zdanie musi należeć do mnie,ale dlatego,że Wy Panowie chyba jesteście z innej bajki niż ja.Nie wiem czego i kogo bronicie,w imieniu której części społeczności naszego miasta się wypowiadacie.Nie trzeba tworzyć wielkich teorii spiskowych,aby móc wydać opinię o trudnościach w dostępie do badań i przychodni specjalistycznych.Utworzyliście pluton trzy osobowy i w ataku na mnie,każdy z Was wypowiedział to co chciał wypowiedzieć.Ja natomiast pozwolę sobie skomentować Wasze wypowiedzi zaczynając od Andrzeja..))Nie bardzo rozumie co oznacz pójście na masówkę badań,od kiedy człowiek wybiera sobie chorobę i ma potrzebę badania bez przyczyny,nie przesadzajmy,ale chyba każdy z nas do choroby nastawiony jest jak do jeża.Brak dostępności do badań wynika niestety ale z tego,że ekonomia wzięła górę nad losem człowieka.Każdy teraz liczy i lekarze też.Dariusz Dopierała..)) gdybym nie wiedziała,to bym nie pisała,a jakie ma znaczenie przynależność tomografu,spółka Nu-Med nie pochodzi chyba z karaibów,tylko utworzona jest w naszym kraju i tu odzywa się nieumiejętność organizacyjna.Na koniec pozostał mi ten,co to nie ma jadu,taki ułożony a zarazem "wielki cwaniak" i tej wypowiedzi nie będę komentować z uwagi na swoją wysoką ocenę jako człowieka.
2008-04-24 21:19, dodał: mahoń_karaibów
Więc opuść troszkę głowę, a zobaczysz innych, których światły umysł dopuszcza wielowątkowe postrzeganie świata. Rozumiem, że ze zdenerwowania określasz mnie przymiotnikami, a to dlatego, że brak Ci rzeczowych argumentów. Z niecierpliwością będę czekał na Twoją ripostę. Pa.
2008-04-24 22:08, dodał: Izabela
Głowy to ja wysoko nie noszę,zawsze byłam i jestem po stronie tych, co nie chcą, lub nie potrafią walczyć o to co im się należy,nie potrafią bronić swoich racji i brną w tym swoim kłopocie przez całe życie nie skarżąc się na niedogodności jakie towarzyszą im każdego dnia.Dziwny jest ten Swiat,w którym funkcjonują między innymi tacy ludzie jak Ty,ale są też ludzie dobrzy,którzy pozwalają nam żyć z nadzieją.Zdenerwowanie udziela mi się tylko wtedy jak moi bliscy mają duże kłopoty,a Ty do nich nie należysz.Pozdrawiam.
2008-04-25 08:15, dodał: Dariusz Dopierała
Izabela, krótko i na temat: jako Szpital otrzymalismy TK w styczniu (wtedy uruchomiono badania, był o tym wywiad w Radio Bartoszyce. TK nie był i nie jest nasz, więc to, czy leżał w magazynie lata (w naszym na 100 % nie) to nie niegospodarnośc ze strony szpitala.
2008-04-25 11:12, dodał: Izabela
Może i w styczniu,tylko zależy którego roku.A co do uruchomienia badań to chyba coś nie tak Panie Dariuszu!..))To dlaczego nasi mieszkańcy jeszcze w lutym byli kierowani na tomograf do Olsztyna,i jeszcze jedno..))"Nasz nie nasz",a jakie to ma znaczenie dla pacjenta,wszystko co się robi wokół tomografu przypisywane jest ogólnie służbie zdrowia i to Ona odpowiada za dostępność do badań, w tym przypadku na tym aparacie.
2008-04-25 12:46, dodał: Dariusz Dopierała
Styczeń był okresem rozruchowym, czas nauki również dla personelu, stąd niepełen zakres badań. Rozmowa z dyr. Szubertem w (radio Bartoszyce) - jasno "słychać", ze od połowy stycznia. Chyba ze zarzuca Pani klamstwo Dyrektorowi (mogę przesłac mp3 z wypowiedzią). Ok, Pani Izabelo, nie ważne nasz czy nie nasz. Jes t jednak pewne "ale", bo Pani sądy sa zdecydowane i kategoryczne. Fizycznie sprzet był w styczniu, zresztą jesli była Pani w naszym magazynie - łatwo zauważyć, ze TK cięzko byłoby zmieścić. Przy okazji proste pytanie: ma Pani dom, w którym wynajmuje Pani komuś lokal na sklep, lub poradnię. kto odpowiada za badania, sprzęt w poradni? Przy założeniu, ze jest to też Pani poradnia rodzinna, która wykonuje równiez Pani badania?
2008-04-25 20:00, dodał: Izabela
Ja już nie będę tego wątku dalej mieliła,bo po prostu nie mam już siły.Przecież to wszystko co piszę jest prawdziwe.W styczniu rozruch,a w takim razie co się dzieje w lutym,że pacjenci jeżdżą do Olsztyna.Dlaczego jest tak trudno przyznać się do spraw zarzucanych służbie zdrowia,a zarazem prawdziwych.
2008-04-25 21:05, dodał: mahoń_karaibów
I słusznie. Nie męcz umysłu rzeczami, których nie pojmujesz. Dariusz D. wyraźnie napisał, że na początku TK był w fazie testów i szkoleń personelu, a zakres badań nie był pełen. Logiczne, że pracownicy muszą zapoznać się ze sprzętem i jego obsługą. Jak ja ci piszę, żebyś cieszyła się w końcu z czegoś, co udało się osiągnąć, to ty twierdzisz, że dziwny jest świat w którym funkcjonują tacy ludzie jak ja. Od dawna podejrzewałem cie o ułomności, a teraz już nie mam wątpliwości. Nie chciałbym rzucać podejrzeń, ale przebadaj się w poradni. Nie ty jedna jesteś z takimi problemami, a ja dołożę starań aby ci pomóc. Pa.
2008-04-25 22:17, dodał: Izabela
Pomóc to Ty musisz sobie.Postaraj się tak szczegółowo przeanalizować swoje wypowiedzi którymi potrafisz tylko obrażać,a zwłaszcza jeśli ktoś inaczej myśli niż Ty.Nie odsyłaj tak innych do poradni,bo obyś sam nie musiał z nich korzystać, i może wtedy zmieniłbyś zdanie stając w kolejce o godzinie drugiej w nocy stojąc na zewnątrz budynku,bo dopiero o godzinie piątej rano można wejść do pomieszczenia.Cofnij się do początku poruszanego wątku i będziesz wiedział,że głównie chodzi o kłopoty w dostępie do usług służby zdrowia w szerokim tego słowa znaczeniu.A tak a propos ostatnich zdań w Twojej wypowiedzi za podejrzenia można odpowiadać przed wymiarem sprawiedliwości,także nie rzucaj takich słów,bo może będziesz potrzebował mojej pomocy.
2008-04-25 22:19, dodał: rozsądny
Polecam dr Czarzastą... Pisałaś: "tomograf stał bezużytecznie w magazynie Szpitala już od kilku lat" a okazało się to nieprawdą... Piszesz: "W styczniu rozruch,a w takim razie co się dzieje w lutym,że pacjenci jeżdżą do Olsztyna.Dlaczego jest tak trudno przyznać się do spraw zarzucanych służbie zdrowia,a zarazem prawdziwych", a okazuje się, że był to rozruch, za TK odpowiada nie szpital, a Nu-Med, oni zdecydowali kiedy ruszaja badania pełną parą, a Ty piszesz, że to szpital jest "be"... Szukam alegorii i widzę IZA(be)LA - wszyscy są "be"... chy
2008-04-26 14:31, dodał: Izabela
"Było cymbalistów wielu,ale żaden z nich....)))"Kadzenie widzę dobrze Wam wszystkim wychodzi,więc proszę żyjcie w tym swoim zakłamanym i rozsądnym świecie.Dziwi mnie tylko ten Wasz optymizm odnośnie służby zdrowia.Może to i dobrze tak żyć na luzie,nie rozglądać się na boki,myśleć tylko o sobie i dla siebie.Tacy ludzie nie widzą i nie wiedzą o żadnych problemach z jakimi borykają się inni.A dr Czarzasta w Bartoszycach już nie przyjmuje,to wiadomość dla rozsądnego.
2008-04-26 16:33, dodał: mahoń_karaibów
HA ha ha. Za podejrzenia, powiadasz, można odpowiada przed wymiarem sprawiedliwości??? Ha ha. Prawniczko ty moja wspaniała. Chcesz moje dane personalne? Z chęcią ci podam. Ponawiam apel, zgłoś się do poradni, albo daj swój bloczek receptowy, bo coś tu jest nie tak. Tylko ty jedna masz rację na tym świecie, reszta to tłumoki jak widzę po twoich wypowiedziach.

"Telewizja Kablowa Bart-Sat" informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w komentarzach, zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, wypowiedzi o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.